Керівництво по заміні вкладишів і усунення пошкоджень вкладишів

Вкладишам (підшипникам ковзання) властиво зношуватися. Після певного терміну експлуатації антифрикційний шар на них виробляється, тоді їх слід замінити новими вкладишами. Звичайний термін служби вкладишів в двигунах легкових автомобілів складає приблизно 200 000 - 300 000 км пробігу, а в сучасних вантажних двигунах - до 1 000 000 км.

Вибір вкладишів (підшипників ковзання)

Вибір необхідних вкладишів для ремонту двигуна необхідно проводити за допомогою каталогів вкладишів Federal-Mogul. Після визначення типу двигуна, в каталозі можна знайти номери деталей відповідних шатунних і корінних вкладишів, а також упорних півкілець і втулок. Крім даних про вкладишах, в каталозі також є всі необхідні відомості про розміри ліжок колінчастого вала в блоці, нижніх головок шатунів, корінних і шатунних шийок, а також по монтажних зазорах. Форми поставки Вкладишів (підшипники ковзання) для ремонту двигунів поставляються у вигляді готових комплектів корінних і шатунних вкладишів зі стандартними розмірами (STD) або збільшеної товщини, для шліфованих шийок колінчастого вала. Як правило, існують такі ремонтні збільшення: 0,25 мм, 0,50 мм і 0,75 мм. Для деяких типів двигунів, в програмі випуску, існують також вкладиші з розміром нижче номінального - до 1,5 мм. Вкладиші з внутрішніми розмірами нижче рекомендованих виробником двигуна кордонів не випускаються. Вкладиші зі збільшенням по зовнішньому діаметру не випускаються. Упорні півкільця колінчастого вала не включаються в комплекти корінних вкладишів і поставляються окремо. Вкладишам (підшипникам ковзання) властиво зношуватися. Після певного терміну експлуатації антифрикційний шар на них виробляється, тоді їх слід замінити новими вкладишами. Звичайний термін служби вкладишів в двигунах легкових автомобілів
складає приблизно 200 000 - 300 000 км пробігу, а в сучасних вантажних моторах - до 1 000 000 км. заменa вкладишів і усунення пошкоджень вкладишів

Обслуговування та зберігання

Вкладиші (підшипники ковзання) - дуже тендітні деталі. Упаковка охороняє їх від механічних пошкоджень і корозії під час транспортування і зберігання. Пошкодження вкладишів при невмілому поводженні або неправильному зберіганні можуть привести до передчасного зносу або, навіть, до поломки двигуна. Вкладиші повинні зберігатися строго в оригінальній непошкодженій упаковці. Вони повинні бути захищені від ударів, сильних перепадів температур і попадання вологи. Упаковку слід відкривати акуратно, без допомоги гострих предметів. Слід уникати падіння деталей на тверду поверхню. Після відкриття упаковки слід помістити вкладиші на чисту поверхню і оглянути на предмет пошкоджень. Вкладиші з різними ушкодженнями, в тому числі з подряпинами на робочій поверхні використовувати не можна!
Незважаючи на ретельний контроль з боку виробника в комплектах можуть зустрічатися браковані деталі або пересорти. Рекомендується порівняти номери і позначення ремонтного збільшення на деталях з позначеннями в каталогах.

Опис процесу ремонту

Знос вкладишів (підшипників ковзання) до закінчення передбаченого терміну служби, як правило, залежить не від самого вкладиша, а найчастіше є наслідком різних неполадок в моторі. Причину появи неполадок слід з'ясувати і усунути до капремонту мотора, щоб не допустити повторення поломки. Причинами пошкоджень можуть бути несправності системи змащення, або ж вони можуть бути викликані розрідженням або забрудненням масла, поломкою деталей механізму газорозподілу або нерегулярним обслуговуванням мотора або відсутністю такого обслуговування. Розбирання двигуна Під час розбирання маркіруйте зняті деталі, відповідно до тих позиціями, в яких вони перебували, а також відзначайте положення пошкоджених вкладишів. Це полегшить подальший процес складання та з'ясування причин поломки. Маркування на кришках вкладишів (підшипників ковзання) особливо важлива, так як при складанні вони повинні бути встановлені чітко на своє місце і ні в якому разі не повинні бути перевернуті!

Перед монтажем в мотор слід ретельно виміряти товщину кожного вкладиша за допомогою спеціального мікрометра. Більш детальну інформацію та наочні читайте в буклеті:

Керівництво по вкладишам FM


Надрукувати   E-mail