Розтріскування фланця гільзи циліндра
Розтріскування фланця гільзи циліндра може залишитись непоміченим, якщо гільза залишається на місці. Однак, якщо гільза зміщується вниз, результатом може стати повне пошкодження двигуна.
Гільзи циліндрів відливаються відцентровим способом; головною їх якістю є стійкість до зносу. Гільзи можуть потріскатися в результаті падіння або удару, що зазвичай проявляється у вигляді тріщини, що проходить по гільзі. Тріщини, що проходять по нижній частині фланця, виникають в результаті вигину фланця і розриву матеріалу гільзи. Згинальний вплив такого типу може виникнути в результаті наступних причин:
Якщо для встановлення гільзи використовується прес, необхідно встановити жорстку пластину між пресом і гільзою. Якщо пластина згинається, то на гільзу здійснюється руйнівний вплив. (Мал. Е) На малюнках A, B, C, і D показані причини тріщин фланця після затягуванні болтів головки блоку циліндрів.
Непаралельність поверхонь фланця і паза блока циліндрів. (Мал. А) Забруднення між фланцем і його пазом. (Мал. В)
Неправильне розташування прокладки головки блока циліндрів або використання непідходящої прокладки. (Мал. С) Гострий кут або зазубрини, що заважають правильному приляганню фланця гільзи до блока циліндрів. (Мал. D)
Не можна допускати дії надлишкового тиску, який може зрізати частину фланця гільзи, коли він встановлюється на своє місце в паз. (Мал. F) Якщо для полегшення встановлення гільзи використовується мастило, можна змащувати блок циліндрів, але не гільзу. В протилежному випадку мастильна речовина буде зіскребатися з гільзи при її встановленні на місце. Мастило накопичиться у пазі блока і не дасть фланцю встати на місце. Мастило поступово вигорить і залишить фланець без опори і схильним до розтріскування.